دیزل ژنراتور چقدر عمر میکند؟

یک دیزل ژنراتور چقدر عمر میکند؟

عوامل مهم در طول عمر دیزل ژنراتور

طول عمر دیزل ژنراتور به دو عامل اصلی بستگی دارد. یکی اندازه دیزل ژنراتور و دیگری، شیوه نگهداری از دیزل ژنراتور است. عوامل دیگری هم هستند که در عمر دیزل ژنراتور تاثیر مستقیم دارند. عواملی مانند:

  • برند و کیفیت دیزل ژنراتور
  • اندازه موتور در دیزل ژنراتور
  • شرایط محیطی که دیزل ژنراتور در آن استفاده می شود.

اندازه و توان دیزل ژنراتور

وقتی صحبت از راندمان و بازده دیزل ژنراتور می شود، اندازه دیزل ژنراتور و قدرت آن اهمیت زیادی پیدا می کند. برای تایین اندازه و قدرت دیزل ژنراتور است که قبل از خرید آن، باید تعیین کنیم به چه توانی احتیاج داریم. این کار با محاسبه میزان توان مورد نیاز مصرف کننده های ما انجام می شود.

شیوه های تعمیر و نگهداری

هر دیزل ژنراتوری که به خوبی نگهداری شود، قطعا عمر بیشتری خواهد کرد. این موضوع مختص دیزل ژنراتور نیست. چه دیزل ژنراتور داشته باشیم، چه ژنراتور گازی، چه هر دستگاه دیگر؛ نگهداری اصولی مساوی است با طول عمر بیشتر.

برند و شرایط محیطی

قطعا برند و کیفیت بهتر و بالاتر یعنی طول عمر بیشتر. البته باید توجه داشت که همیشه برند برتر نشانه کیفیت و کارایی بالاتر نیست. با این حال به طور معمول می توان به این موارد به عنوان موارد موثر بر عمر دیزل ژنراتور، توجه داشت. کیفیت بهتر ماتریال استفاده شده در ساخت دیزل ژنراتور، طول عمر بیشتر آن را به خریدار خود نوید می دهد.

طول عمر متوسط دیزل ژنراتورها

یک دیزل ژنراتور نو، قبل از اینکه برای اولین بار به تعمیر اساسی احتیاج داشته باشد، می تواند حداقل به میزان ۱۵۰۰۰ ساعت و حداکثر به میزان ۵۰۰۰۰ هزار ساعت کار کند. اینکه طول دیزل ژنراتور شما به کدام یک از این دو عدد نزدیک تر خواهد بود به عواملی که بررسی کردیم بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *